HVORDAN FOREGÅR DET?
Hvis I er så heldige, at I skal giftes og planlægger bryllup, og ikke ønsker at benytte jer af kirke eller rådhus er I meget velkomne til at kontakte os.
Det foregår som regel sådan, at vi lige mailer eller ringer lidt sammen og aftaler dato og sted for ceremonien. Ring gerne så hurtigt som muligt, også bare uforpligtende, hvis det er et sommerbryllup, da der ofte er rift om lørdagene i maj, juni og august. Så reserverer vi dagen til jer og I har tid til at bestemme jer.
Hvis I ønsker at gå videre, så sender vi en bekræftelse på vores aftale og en del tekstmateriale samt musikforslag, I kan lade jer inspirere af.
VIELSESSAMTALE
Så mødes vi til en vielsessamtale i god tid inden ceremonien, især hvis der skal bestilles musikere.
Her planlægger vi sammen ceremonien. Hvad forestiller I jer af indhold: hvilke ideer har I, hvad synes I der skal spilles af musik eller synges. I kan også vælge nogle tekster, der kan læses op. Børn, familie eller venner kan inddrages i ceremonien.
I har sikkert jeres forestilling om ceremoniens indhold og stemning og vi prøver at guide jer på baggrund af vores erfaring igennem årene.
Hvad vil fungere og hvad vil måske ikke fungere? Ceremonien har jo en dramaturgi vi skal tage hensyn til. Når det er sagt, så tilhører ceremonien jer og I har naturligvis det sidste ord.
Så interviewer vi jer til en bryllupstale og finder til sidst ritualet, der hvor I siger JA til hinanden. I kan enten tage udgangspunkt i vores materiale eller selv formulere nogle ord, I har lyst til at bekræfte hinanden i. Det er helt op til jer.
Ved vielsessamtalen kaster vi en masse bolde op i luften og i løbet af den kommende tid kommunikerer vi sammen og får det hele til at falde på plads, med hensyn til musik, sange, tekster, ritualer og det øvrige indhold.
På selve dagen kommer vi i god tid og gennemfører ceremonien.
Efter ceremonien byder de fleste på champagne og bryllupskage og vi plejer at blive lidt og sludre med gæsterne. I har jo travlt, så ofte snakkes eller mailes vi lige ved et stykke tid efter ceremonien og siger tak for sidst.
Ring eller skriv endelig til os, hvis I vil vide mere eller reservere en dato:
Sjælland og øerne: Ane Christensen 26 12 26 29 ane@livsceremonier.dk
Vi har desværre ikke nogen fungerende ceremonileder på Fyn og i Jylland pt. Vi gør hvad vi kan for at dække det område alligevel, men det kan være svært tidsmæssigt. Ring eller skriv hvis vi skal finde ud af noget, men der kommer udgifter til transport oveni.